– Vi vet kampanjen har truffet mange hjerter, men å vinne en prestisjetung innovasjonspris, kjennes ekstra godt, sier prosjektleder i Trygg Trafikk, Magnus Jordheim.
I slutten av september vant kampanjen Hold Fokus hele to priser under Digital Communication Awards i Berlin. Totalt 157 bidrag var nominert i de ulike klassene. Hold Fokus er et samarbeid mellom Trygg Trafikk og Gjensidige og vant honnør og anerkjennelse i priskategoriene “Innovation of the year” og “Corporate Social Responsability”. Kampanjen har allerede mottatt flere utmerkelser i inn- og utland, og Jordheim synes det er ekstra moro at kampanjen denne gangen vant pris for innovasjon. – Kampanjen engasjerer på en unik måte. Det ser vi på alle som har delt den, det handler rett og slett om følelser. Det digitale landskapet er en jungel som endrer seg lynraskt, og det skal mye til for å treffe riktig målgruppe på en måte som Hold Fokus har gjort. Det er mange om beinet her, og derfor kjennes det ekstra godt å stå øverst på pallen, sier Jordheim. Kampanjen legger vekt på at publikum skal få en annerledes brukeropplevelse, og bak dette ligger en krevende teknisk løsning. Totalopplevelsen innebærer nett, video, Facebook, SMS og vanlig telefoni. – Det ligger enormt mye arbeid i detaljene for å få alt dette til å gå på skinner i sanntid, sier Jordheim. Nordisk samarbeid Opprinnelig konsept er laget av byrået Tjarnargatan på Island, og det er de som står bak den tekniske løsningen. Pr-Operatørene har jobbet med kommunikasjon og lansering av løsningen. Utover samarbeidet med islendingene, PR-Operatørene og Gjensidige, bidro norske Sheriff Film som produsent for filmopptakene. – Hreinn Beck – programmereren på Island – er en ekstremt dyktig fyr. Han er genial i det han gjør. Hadde det ikke vært for hans evner og vilje til å jobbe så tett og intensivt, hadde ikke kampanjen vært mulig, mener Jordheim. Digital Communication Awards er en ettertraktet pris for aktører som har markert seg i digital kommunikasjon i Europa. – “Innovation of the year” har fokus på samspillet mellom kommunikasjon og tekniske løsninger, mens prisen for “Corporate social responsability” går til aktører som tar et tydelig sosialt ansvar, avslutter han.